La Crisis sociosanitària de la COVID-19, va destapar el passat curs 2019-2020 una realitat ja existent però  invisibilitzada: la de les desigualtats provocades per l’escletxa digital.

Després de l’èxit de la campanya organitzada per la Fundació Privada Viarany, amb el suport del grup EDIW Barcelona, titulada “Trenquem l’escletxa digital: #Donaunatabletopc” que va dotar als infants i joves atesos al Centre Obert Eixample i que ho necessitaven d’ordinadors i tauletes, i veient que l’escletxa digital és fruit no només de la manca d’accés a dispositius sinó també de l’analfabetisme digital, la Fundació s’ha proposat durant el curs 2020-2021 poder seguir lluitant per reduir aquestes desigualtats oferint classes d’alfabetització digital tant als nens/es, adolescents i joves atesos al Centre Obert i les seves famílies, com amb els adults que atén en el marc del projecte Convivim de la Fundació Privada Viarany.

Amb la donació de 10 dispositius portàtils per part de l’empresa MERCK els/les participants del projecte Tu Pots! d’acompanyament educatiu que es realitza al Centre Obert Eixample disposen de suficients dispositius que els permeten realitzar la tasca educativa i formar-se en competències digitals.