La Fundació Privada Viarany amb més de 36 anys d’experiència prioritzant treballar per un model de transformació social basat en la inclusió sòcio-educativa i cultural de les persones, vol posar de manifest una realitat ja existent però que el confinament i la crisi sòcio-sanitària de la COVID-19 han fet palesa.

Arrel de la situació de tancament de centres educatius que es va viure el curs 2019-2020, la Fundació Privada Viarany a través de l’acció del Centre Obert Eixample va constatar les desigualtats provocades per l’escletxa digital. Un cop cobertes les necessitats bàsiques de les famílies ateses al projecte, la Fundació va fer un esforç en trobar la forma de poder dotar als infants i joves atesos i que ho necessitaven d’ordinadors i tauletes, per això la Fundació va posar en marxa la campanya : “Trenquem l’escletxa digital: #Donaunatabletopc”.

Amb la voluntat de seguir aprofundint en aquesta línia, i veient que l’escletxa digital és fruit no només  de la manca d’accés a dispositius sinó també de l’analfabetisme digital, la Fundació s’ha proposat durant el curs 2020-2021 poder seguir lluitant per reduir aquestes desigualtats oferint classes d’alfabetització digital tant als nens/es, adolescents i joves atesos al Centre Obert i les seves famílies, com amb els adults que atén en el marc del projecte Convivim de la Fundació Privada Viarany.

Donant suport a aquesta tasca, varies empreses han participat amb la donació de material informàtic.

• L’empresa MERCK, va fer una donació de 10 ordinadors portàtils el passat més d’abirl.
  • L’empresa MEDTRONIC ha participat aquest setembre amb la donació de 20 ordinadors portàtils.
  • Finalment, el passat mes d’octubre l’empresa MEDIAMARKT va realitzar una donació de 10 fundes protectores de portàtils, que ens ajudaran a que el material utilitzat als diferents centres segueixi en bones condicions durant més temps.