La Fundació Privada viarany com a membre de la Plataforma d’Entitats Cristianes amb els immigrants, se suma al comunicat publicat el 25/11/2022 en el que s’exigeix  esclarir els fets ocorreguts el passat 24 de juny a Melilla i assumir responsabilitats.

El 24 de juny del 2022 desenes de persones migrants (23 segons dades oficials, 37 segons les entitats de la societat civil) van morir intentant saltar la tanca de Melilla, després d’una actuació conjunta de la gendarmeria marroquina i de la policia espanyola.

El reportatge d’investigació de la BBC, el que ha tornat a posar sobre la taula el que va passar a Melilla. El reportatge mostra amb imatges i vídeos que hi va haver morts al costat de la frontera espanyola, i apunta a que hi va haver devolucions en calent sense cap garantia de protecció i que les investigacions han estat insuficients.

Davant aquest cúmul d’irregularitats des de les diferents entitats que formem part de la Plataforma demanem que s’esclareixin els fets i s’assumeixin les responsabilitats. A hores d’ara, no sabem el nombre exacte de víctimes, els seus noms i orígens, l’estat dels ferits. A hores d’ara no s’ha produït la necessària assumpció de responsabilitats.

Adjuntem el comunicat fet per la plataforma.

DEF_NdP_Mellilla Plataforma_24.11.2022