La Fundació Privada Viarany va participar el passat 17 de juny al webinar “El Plan de Marketing a las entidades sociales” organitzat per la Facultat d’Educació i Treball Social de la Pere Tarres – URL.

La sessió, presentada per Marta Eugenia González, coordinadora del Màster universitari en direcció, gestió i intervenció als serveis socials, comptava amb la ponent convidada Irene Borràs, fundadora i directora de CAUSAS that change the world.

Irene Borràs va explicar que les entitats sense afany de lucre han de veure el marketing com una metodologia de treball que ajuda a sistematitzar el procés de detecció de les necessitats i donar-hi resposta. És una eina que serveix per definir el punt de sortida i el d’arribada de l’entitat.

Les entitats s’han de preguntar quins valors vol transmetre que la fan única i diferent de les altres del mateix camp i que la fan única, així com quina visibilitat vol tenir l’entitat. Ha de definir com vol ser percebuda amb quins valors, això s’anomena “posicionament desitjat”. S’ha d’introduir nou llenguatge sense por (transformar, sensibilitzar, inversió,…), estar a l’agenda políitica, invertir-hi temps, molt temps…..

Finalment va ressaltar que cal un canvi de paradigma i que els Plans Estratègics de l’entitat incorporin en la seva planificació i concepció el Pla de Marketing.