El passat 20 de desembre, els alumnes de 3r d’ESO de l’Escola Arrels van participar en unes xerrades informatives (i també formatives!) per conèixer de prop les activitats que duen a terme diferents entitats vinculades a la Institució Teresiana, entre elles la Fundació Privada Viarany.

Les xerrades van anar adreçades a dos grups d’estudiants, i van tenir lloc a la pròpia escola i a la seu de la Fundació al carrer Cardenal Tedeschini, a girar de la cantonada. Els joves van ser atesos per Annabel Hinojosa, responsable del Centre Obert Eixample, i per la directora executiva de la Fundació, Irma Rognoni.

Aquestes xerrades in-formatives s’emmarquen en el context del pla formatiu que l’Escola Arrels programa al llarg del curs per tal que els nois i les noies de 3r d’ESO tinguin coneixement de l’acció comunitària que fan les entitats vinculades a la Institució Teresiana en matèria de cooperació, desenvolupament i solidaritat. Aquest coneixement els-les ajuda també a millorar la seva formació humana i a aprofundir en les seves competències socials.

Les persones participants van mostrar molt d’interès en conèixer i saber més sobre els projectes de la Fundació: Centre Obert Eixample, Convivim, A temps, SOAF, Tu pots i l’acció cultural i comunitària del Centre Passatge. Val a dir que tots dos grups estaven molt preparats i preparades, i això va afavorir que les preguntes giressin al voltant del perfil de persones usuàries, nombre de participants, característiques del projectes, objectius, fites aconseguides i perspectives de futur. Això va permetre que en cada un dels grups s’obrís un diàleg molt productiu al voltant de les problemàtiques socials a les quals els nostres projectes volen donar resposta, i de la responsabilitat personal que cadascú té envers la societat en general i les persones amb necessitats especials en particular. L’educació i la cultura són les principals eines amb les què la Fundació treballa per aconseguir la plena ciutadania i la inclusió comunitària de les persones usuàries dels nostres projectes, especialment els infants, adolescents i joves, i les dones.

Van ser unes trobades molt enriquidores, per uns i altres, que esperem es puguin repetir cada any. I reconeixem i valorem molt positivament la preparació i sensibilització que l’Escola Arrels està fent amb aquests nois i noies: la nostra enhorabona a tot el professorat!