Des del col·lectiu Ca-minando Fronteras, ens han compartit el seu Informe anual Monitoreo Derecho a la Vida 2023(feu-hi click per accedir a la web). També podeu accedir aquí a l’Informe complet.

L’informe analitza les diferents rutes migratòries de la Frontera Occidental Euroafricana i recopila les xifres de víctimes en els encreuaments fronterers durant aquest últim any.

Enguany es converteix en el més mortífer des que tenen registres. Les dades que han recollit assenyalen que des de gener del 2023 han mort 6.618 persones, 18 persones al dia, de les quals 363 van ser dones i 384 nens i nenes. Un total de 84 embarcacions han desaparegut amb totes les persones a bord.

Les xifres són aterridores i no podem normalitzar-les. Informes com aquest serveixen per a exigir a les autoritats que posin a les persones en el centre de totes les decisions polítiques i els protocols del deure de socors en la mar per a evitar aquestes morts i desaparicions.

Des del Col·lectiu Ca-minando Fronteras continuen treballant per a avançar en el respecte als drets humans de les víctimes i perquè la seva memòria i les seves històries no caiguin en l’oblit.