El dissabte dia 25 de setembre voluntaris, treballadors i membres del Patronat de la Fundació Privada Viarany van assistir al fòrum “El Buen Trato, manera de ser en relación” organitzat per la Comissió Assessora Internacional de la Institució Teresiana (IT), de la que forma part la nostra fundació.

En aquest fòrum es va posar de manifest que durant la pandèmia s’ha recuperat l’esperit de la cura. També ha comportat posar en evidencia, encara més, els abusos i la violència que es pateixen en l’àmbit familiar. “Cal posar la persona al centre del sistema econòmic i social, posant de rellevància la centralitat de les cures en aquest”, es va concloure durant la sessió.

Amb les exposicions de diferents ponents, experts en diferents matèries (Psicologia, Dret, Pedagogia…), es van tractar diferents problemàtiques socials, sempre des de la conjunció entre ciència, professió i fe. Es va tractar sobre les cures, sobre els agressors i les víctimes dintre de l’Església, sobre el bon tracte en la justícia, sobre els canvis en l’adolescència, sobre la parentalitat positiva i sobre la vulneració dels drets dels infants; tot plegat des de la perspectiva del “Bon Tracte” que promou la IT.

A continuació de les explicacions dels diferents ponents, i membres de la IT, es van organitzar distints grups de debat per proposar millores en el bon tracte humà, des del carisma que ens ensenya el nostre referent humanista Pedro Poveda. En un d’aquests grups, des del projecte A Temps es va recalcar la manca de temps i recursos i de falta de prioritats en l’atenció que realitza el país als joves immigrants sense referents familiars a la societat d’acollida.